گروه کوهنوردی عصای سفید کردستان

+ دهمین برنامه

دهمین برنامه

دهمین و آخرین برنامه گروه درسال جاری را به قله 2550 متری آبیدر بزرگ اختصاص دادیم.

روز جمعه 16 اسفند در حالیکه برف دامنه های آبیدر ذوب شده بود و رویش جوانه های گیاهان خبر از آمدن بهار می داد در کالبد گروهی 22 نفره از محل میدان گاز سنندج راهی ارتفاعات آبیدر بزرگ شدیم . هرچه شرایط آب وهوا مطلوبتر می شود بر تعداد مشتاقان شرکت در برنامه های کوهنوردی نیز افزوده میشود. بسیار بیمناکم که کمبود امکاناتمان جوابگوی این شور و اشتیاق نباشد و علیرغم میل باطنی مان خاطر این مشتاقان را آزرده سازیم.

وعده های فراوانی هم که توسط هیات ها و گروههای کوهنوردی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی برای کمکهای مالی و تجهیزاتی به ما داده شده بود تاکنون بدون نتیجه مانده است.

آقای عباس فیروزی از همراهان و پیشکسوتان کوهنوردی که در 72 سالگی همراهی عضو جدید و جوان گروه خانم شلیر و یسی را بعهده داشتند.

استراحت در محل چشمه موسوم به "دره اسبها"

در اینجا بود که 2 نفر از اعضای جدید و جوان گروه ( شلیر و سامان ) که نا خوانده در برنامه شرکت کرده بودند به علت خستگی مفرط و ناتوانی در ادامه مسیر  بوسیله همراه فداکار گروه آقای سیروس بذر افکن به پائین        برگردانده شدند. بقیه افراد گروه در ساعت نه ونیم صبح موفق به صعود قله شده و پس از صرف صبحانه در ساعت 12 ظهر به میدان گاز ومحل ختم برنامه برگشتند.

از دیگر اعضای جدید کم بینای گروه آقایان صنعان فرهادی و زانیار محمدی بودند که حضور بسیار فعالی داشتند.