گروه کوهنوردی عصای سفید کردستان

+ آوالان 6 دیماه 92

صعود زمستانی به قله 2950 متری آوالان

این برنامه ما مناسبتی خاصی نداشت اما برخود واجب میدانیم قبل از هر چیز عید کریسمس را به  کلیه هموطنان مسیحی تبریک گفته و پیشاپیش بهترین روزها را در سال نو میلادی برایشان آرزو نمائیم.

صبح روز جمعه 6 دیماه با استفاده از خودرو شخصی خودم و آقای ارسلان اعظمی به اتفاق آقایان فرشاد نصرتی ، شجاع شیخله و حامد محمدی از اعضاء گروه و آقایان توفیق ظریف و احمد لونی از گروه آبفای کردستان وهمراهی آقای علی احمدزاده از مسیر روستای سرچی واقع در 70 کیلومتری سنندج که مسیر آن از طرف سنندج 20 کیلومتر مانده به کامیاران در سه راهی روستای" سربناو" و روستاهای نجف آباد و کوله ساره میگذرد عازم منطقه شدیم . در ساعت 8 ونیم صبح حرکتمان را که ازهمان ابتدا با برفکوبی شروع می شد و در دمای 10 درجه زیر صفر آغاز کردیم . در ساعت 11 صبح خودمان را به گردنه جنوب غربی قله رسانده و در آنجا پس از نیم ساعت استراحت و صرف صبحانه حرکت به سمت قله را ادامه دادیم .در مسیرمان به 4 نفر از کوهنوردان گروه اوراز کامیاران که شب قبل را در پناهگاه ضلع شمالی قله گذرانده بودند رسیدیم و به دلیل آنکه عصای سفید نداشتیم ! مورد انتقاد آنان قرار گرفتیم !! در پاسخشان عرض کردیم که عصای سفید را در رفت وآمدهای روزمره داخل شهر بکار می بریم ودر کوهنوردی کاربردی ندارد.

بالاخره در ساعت یک بعد از ظهراز طرف یال جنوبی تمام افراد گروه موفق به صعود قله شدیم و پس از گرفتن عکسهای یادگاری و نو شیدن باقیمانده چای فلاکسهایمان مسیر برگشت را در پیش گرفتیم. درساعت 4 عصر مجددا" به روستای سرچی رسیدیم و پس از صرف ناهار راهی سنندج شدیم.

موفقیت این برنامه بیش از پیش توانمندی گروه را در اجرای برنامه های با صعوبت بالا و زمستانی به اثبات رساند.